W
Coachingsmethoden waarmee wij graag werken zijn:
-
Werken met leerdoelen
In coaching werken wij met het stellen van leerdoelen. Mensen die meer gericht zijn op leren, durven namelijk meer risico’s te nemen. Daardoor leren zij van hun fouten en zijn succesvoller. Het tegenovergestelde geldt voor mensen die gericht zijn op prestaties. Fouten en obstakels zien wij dan ook als een uitdaging en informatie om van te leren.
-
Oplossingsgericht coachen
Oplossingsgericht coachen gaat uit van wat goed gaat en wat al eerder heeft gewerkt. Geloof in de eigen kracht en kunnen staan centraal. Meer doen van wat wel werkt is de sleutel tot succes.
-
RET (een ABC-tje)
RET staat voor Rationele Emotieve Therapie. Het toepassen van RET laat zien dat niet de situatie maar jouw eigen gedachten over de situatie bepalen hoe je je gedraagt. Meestal lopen we van A naar C, zonder de B te onderzoeken. RET laat zien dat je jouw gedachten kunt uitdagen en hiervoor een krachtige, nieuwe gedachte in de plaats kunt zetten.
-
Transactionele analyse
Deze theorie gaat over interactiepatronen tussen mensen. De theorie bestaat uit eenvoudige modellen die je terugziet in de dagelijkse praktijk. Bijvoorbeeld door het kiezen van verschillende posities in je communicatiestijl (ouder, kind en volwassene).
-
Gedragsmodellen en leertheorieën
Er zijn verschillende leerstrategieën en gedragsmodellen die wij inzetten om leren en communicatie te faciliteren of verbeteren. Afhankelijk van de situatie kan dit op drie verschillende niveaus:
- Het veranderen van de spelregels in het team of van de organisatie.
Hoe kunnen we klantgerichter werken?
- Inzicht krijgen in eigen overtuigingen en deze kunnen veranderen.
Waarom werken we op deze manier?
- Inzicht krijgen in de eigen identiteit of het organisatieprincipe.
Waaraan wil jij een bijdrage leveren. Waartoe is dit organisatieprincipe van belang?
Meer weten over ons en onze werkwijze?
Neem dan contact op door te bellen of mailen. Je bent van harte welkom voor een vrijblijvend intakegesprek!